Bestuursakkoord 2012

Beste inwoner,

Op 17 december 2013 keurde de gemeenteraad de strategische beleidsnota 2014 - 2019 goed. Deze beleidsnota legt de krachtlijnen vast van het beleid dat we als bestuursmeerderheid de komende jaren willen voeren, en het financiële kader waarbinnen dit moet gebeuren.

In oktober 2013 koos u een nieuwe gemeenteraad die bestaat uit 35 raadsleden: 14 van CD&V, 14 van N-VA, 4 van Groen-sp.a, 2 van Vlaams Belang en 1 van Open Vld. Op basis van deze resultaten werd door CD&V en N-VA een nieuwe meerderheid gevormd. Zowel de gemeenteraad als het schepencollege kenden een opvallende vernieuwing. Dat resulteert in nieuwe invalshoeken en accenten in het beleid zonder aan vaste waarden en sterke elementen uit het verleden te raken. We blijven verder bouwen aan een gemeente waar het goed en aangenaam wonen is voor iedereen.

Door enkele moeilijkheden zoals de sluiting van Doel 1 en Doel 2 en de structurele problemen waar alle gemeenten mee geconfronteerd worden, is dit echter geen evidentie.

Toch zijn we er in geslaagd om voor de komende zes jaar opnieuw een sluitende meerjarenbegroting voor te leggen, mét de nodige investeringsruimte om ervoor te zorgen dat onze gemeente geen achterstand oploopt in de uitbouw en het onderhoud van haar kerntaken. We blijven garant staan voor een permanente, ruime en kwalitatieve dienstverlening, zowel voor onze inwoners als voor ons sterk uitgebouwde verenigingsleven.

Dat u als inwoner inzicht wenst in onze plannen en filosofie vinden wij volstrekt logisch. Daarom willen we u via deze brochure een inkijk geven in wat wij de komende jaren wensen te realiseren. De volledige versie van de beleidsnota vindt u terug op onze website www.beveren.be.

Wij hopen dat u zich in onze plannen kan vinden en dat u de komende zes jaar tot een van de vele fiere inwoners van onze gemeente behoort.

Namens uw gemeentebestuur,

Marc Van de Vijver burgemeester