Zoals de voorbijganger reeds heeft gemerkt: het nieuw politiekantoor schiet goed op. Burgemeester Marc Van de Vijver: “De bouw van het nieuw politiekantoor en administratief centrum verloopt vlot. Ondanks de vrieskou van enkele weken geleden, de sneeuw van medio december en het slechte weer van de voorbije winter, zitten de werkzaamheden nog steeds op schema.”

De werf heeft de maximale bouwhoogte bereikt. De lengte van het gebouw langsheen de N70 zal pas ten volle zichtbaar worden wanneer gestart wordt met de tweede fase, dit op de plaats van het huidige politiekantoor, dat dan ook afgebroken wordt, nadat de politie zijn intrek heeft genomen in de nieuwe kantoren.
Als de werken voorspoedig blijven verlopen, zal de politie begin 2019 het nieuwe politiekantoor in gebruik kunnen nemen. Het einde van de werken en ingebruikname van het volledige gebouw is voorzien voor 2020.

Een huis voor iedereen – EVI
Met de bouw van het nieuwe administratief centrum zal de meeste gemeentelijke dienstverlening gecentraliseerd worden. Daardoor zal niet alleen de inwoner, maar ook de ondernemer en de bezoeker op het Gravenplein terecht kunnen, ongeacht de vraag of melding. Enkel voor de technische dienst zal men zich nog moeten verplaatsen naar het Doornpark, waar deze diensten ondergebracht worden.

Maquette
Ondertussen kan men in de hal van het gemeentehuis een prachtige maquette bewonderen, die een totaalbeeld geeft van hoe het nieuw politiekantoor en administratief centrum er zullen uitzien.