De weg vooruit leidt naar mix van ervaring met jong en vrouwelijk enthousiasme

Met zeven vrouwen, drie jongeren en de drie uittredende schepenen kiest CD&V Beveren voor een gezonde mix van ervaring en vernieuwing om de plaatsen achter lijsttrekker en burgemeester Marc Van de Vijver in te vullen. Dat dit geen loze woorden zijn, bewijst de 2 plaats voor de 28-jarige Laura Staut die volledig nieuw is in de Beverse politiek. Na haar volgen de drie uittredende schepenen: Katrien Claus, Dirk Van Esbroeck en Raf Van Roeyen. Heidi Werrens uit Kieldrecht, Lien Van Dooren uit Vrasene, Pieter-Jan Certyn uit Kallo, Hendrik Deckers uit Verrebroek en Ine Lemmens uit Melsele vervolledigen de top 10 waarin alle deelgemeenten vertegenwoordigd zijn. Met Karolien Weekers op 11 en Leentje Van Laere op 12 zitten er 7 vrouwen bij de eerste 12.

Het lijstduwerschap is een collectief gebeuren door de uittredende raadsleden allen samen onderaan de lijst te plaatsen.  Met Veerle Vincke als lijstduwer, Werner Maes, Ann Cools, Guy Tindemans, Luk Smet, Louis Engels, Ernest Smet en Hilde Maes vinden we heel wat ervaring terug.

Lijsttrekker en burgemeester Marc Van de Vijver en lijstduwer en voorzitter Veerle Vincke zijn verheugd om zoveel kwaliteit en enthousiasme en hebben er vertrouwen in dat dit het uitgelezen team is om het vele werk verder te zetten.

“De laatste zes jaar schreven wij als partij aan een mooi verhaal maar dat is duidelijk nog niet af. Een recente bevraging van onze inwoners door de Vlaamse Overheid heeft uitgewezen dat 80% tevreden is over onze gemeente. Dat is 10% meer dan het gemiddelde in Vlaanderen. Dit wil zeggen dat er een algemene tevredenheid is over het gevoerde beleid. De bevraging heeft tegelijk uitgewezen dat er op bepaalde domeinen zeker nog werk aan de winkel is. Wij zijn klaar voor een nieuw hoofdstuk. Met volle goesting gaan wij verder voor “goed bestuur” en een “warm” Beveren. Ook volgende legislatuur willen wij onze eigen accenten aan het Bevers beleid toevoegen.”

Daarbij staan volgende thema’s voor ons de komende jaren centraal: mobiliteit, behoud van het landelijk karakter, zorg, onderwijs, invulling van het openbaar domein, duurzaamheid en milieu en veiligheid.

Ambitie

“Het mag duidelijk zijn dat wij klaar staan met een enthousiaste ploeg om een vervolg te breien aan de vele realisaties en het waarmaken van nieuwe projecten. Als voorzitter ben ik dan ook zeer verheugd dat onze partij genoeg gedreven en bekwame mensen heeft kunnen engageren om samen met ons de weg vooruit te gaan”, aldus een tevreden voorzitter.

“Wij hebben de ambitie om in 2018 de grootste partij in Beveren te blijven. Onze burgemeester heeft nog genoeg goesting en toekomstvisie om het beleid dat wij al vele jaren uitstippelen verder uit te bouwen.  Onze ploeg staat klaar voor een nieuwe legislatuur van 6 jaar.