Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuwsbrief september 2018
CD&V Beveren zet mobiliteit in de kijker
CD&V Beveren houdt op zaterdag 1 september een actie om de Beverse mobiliteit in de kijker te stellen. Om 10u ’s morgens zullen vrijwilligers gelijktijdig vanuit verschillende deelgemeenten vertrekken. Sommigen doen dit te voet of per fiets, anderen met de auto of met het openbaar vervoer. Einddoel van alle weggebruikers is de Grote Markt in Beveren, waar alle bewegingen van in het begin worden gemonitord.
“Het is geen “race” waarbij we gaan kijken welke vervoersmiddelen het snelste zijn, want  bijvoorbeeld vanuit Kieldrecht ben je altijd het snelste met de auto”, zegt schepen van mobiliteit Raf Van Roeyen. “Met deze actie willen we vooral de verschillende manieren van verplaatsen in de kijker zetten. Nog al te vaak wordt de auto gebruikt als vervoersmiddel, terwijl dat voor de kortere trajecten niet altijd het meest aangewezen is.
“Met de geplande heraanleg van de N450 en de opening van het fietspad langs het spoor tussen Melsele en Beveren, worden er steeds meer alternatieven aangeboden. Ook de komende legislatuur wil CD&V Beveren verder inzetten op vlotte verbindingen tussen de deelgemeenten, bijvoorbeeld tussen Vrasene en Beveren.”
Praktisch
Vanuit 6 deelgemeenten (Beveren, Haasdonk, Kallo, Kieldrecht, Melsele en Vrasene) vertrekken vrijwilligers met de fiets of met de auto gelijktijdig om 10u richting Grote Markt in Beveren. Vanuit sommige gemeenten gebeurt dit ook te voet (Beveren, Haasdonk, Melsele) of met de bus (Haasdonk, Kallo, Kieldrecht, Melsele, Vrasene).
Op de Grote Markt zal live via Google Maps getoond worden waar elke deelnemer zich bevindt. De aankomsten worden via een bord bijgehouden.
Verwacht wordt dat de laatste vrijwilligers rond 11u30 aankomen in Beveren.
Feest van de burgemeester brengt weer honderden sympathisanten op de been
Op zaterdag 11 augustus ll, ditmaal aan de Heirbaan in Melsele, in de tent die ruiterclub LRV Zwijndrecht voor zijn tornooi had opgesteld, kwamen weerom 450 sympathisanten samen. Een stralende dag, goed gezelschap en een lekkere BBQ, wat wil een mens nog meer? Vooral wetend, dat de opbrengst van het evenement voor De Klaproos is. Het bedrag van de cheque is nog niet gekend, omdat het nog even wachten is naar het resultaat. Maar het overhandigen van de cheque zal een van de komende weken gebeuren. U hoort het als eerste !!!
Klik hier voor enkele sfeerfoto's
Kamperen aan schoolpoort verleden tijd
Bij de start van het nieuwe schooljaar bevestigt schepen van onderwijs, Katrien Claus, wat ze eigenlijk al maanden geleden wist: "Voor elk kind dat wil ingeschreven worden in een Beverse school is er plaats: alle dubbels zijn uit de lijsten gehaald, sommige scholen hebben plaatsen bijgecreëerd, en sommige scholen hebben zelfs nog plaatsen over. Bovendien zijn de eerste gesprekken gestart met een softwarebedrijf, om de inschrijvingen elektronisch te kunnen laten verlopen. Alle schoolnetten hebben aan deze gesprekken deelgenomen. Kamperen aan de schoolpoort was en zal zeker in de toekomst niet meer nodig zijn!" besluit Katrien.
De spanning begint te stijgen - de partij komt stilaan in positie voor de verkiezingen: folders worden gemaakt, fotoshoots georganiseerd, de thema's van het partijprogramma worden afgelijnd en in vorm gegoten ... aan alles is te merken dat 14 oktober dichterbij komt.
Vandaar ook onze oproep: wil u helpen folders bedelen, wil u helpen borden pappen en plaatsen, weet u een goede plaats voor een bord, wil u een vensteraffiche hangen ... Laat het ons weten !!!
Neem contact op met uw sectievoorzitter, of met het secretariaat van de partij ( secretariaat@cdenvbeveren.be of 03/ 775 15 61)
Nu al, van harte dank !!!