Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Vakantienieuwsbrief
Beverse financiën gezond
Onlangs verscheen er in De Standaard een artikel over de schulden van de gemeenten. Ook Beveren werd in het artikel aangehaald, zij het dan wel met verkeerde cijfers.
In het artikel wordt gesteld dat Beveren een schuldenlast van 138 572 307 euro heeft, ofwel 2 913 euro per inwoner. “Dat klopt hoegenaamd niet: het juiste cijfer is 120 miljoen euro, of 2 500 euro per inwoner. En dat maakt een groot verschil”, zegt Marc Van de Vijver, onze burgemeester. " We hebben de laatste 4 jaar een enorme inspanning gedaan, waardoor onze schuld maar liefst met 20 miljoen euro daalde. Ook dit jaar gaan we verder op de ingeslagen weg. Als burgemeester betreur ik het dan ook enorm dat voogdijminister Homans niet de meest recente cijfers gebruikt. Eigenlijk zou ze de gemeente Beveren moeten feliciteren om de inspanningen van de voorbije vier jaren. ”

De burgemeester voegt er nog aan toe: “Het is opmerkelijk dat voor de stad Antwerpen de meest recente cijfers, namelijk die van 2017, gebruikt worden, terwijl voor alle andere gemeenten oude cijfers uit 2016 aangehaald worden.”
"Verder vind ik het ook spijtig dat van de drie vermelde gemeenten er maar twee de kans gekregen hebben om te reageren in het artikel zelf. Maar dat heeft misschien meer te maken met de politieke voorkeur van hun burgemeesters”, knipoogt Marc Van de Vijver.
Voor meer informatie over de jaarrekening kan u het artikel herlezen dat op 25 juni ll. op de website van de gemeente Beveren werd gepubliceerd door op ondergaande link te klikken.

We zijn er klaar voor - maak kennis met onze ploeg voor 14 oktober !!!
Uw privacy ...
Sedert 25 mei 2018 buigen verenigingen zich over de GDPR (General Data Protection Regulation) of AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming), die uw privacy wil garanderen.
Ook wij vinden uw privacy belangrijk! In het kader van de nieuwe privacywetgeving pasten we onze privacyverklaring aan.
Met vragen over deze verklaring kan je terecht op mailadres privacy@cdenv.be
In het kort:
Wij houden uw mailadres bij om met u te kunnen communiceren over nieuws en activiteiten van onze CD&V afdeling.
Wij veronderstellen dat u onze communicatie in de toekomst wil blijven ontvangen om op de hoogte te blijven van nieuws uit onze afdeling. We houden uw gegevens bij in een goed beveiligd digitaal systeem. Uiteraard geven we uw gegevens niet door aan anderen. U kan de volledige privacyverklaring hier lezen.
U kan op elk moment beslissen om je gegevens te laten verwijderen.
Hebt u uw gegevens nooit aan ons doorgegeven om deze communicatie te ontvangen? Wil u in de toekomst geen communicatie over CD&V Afdeling ontvangen? Stuur ons dan een mailtje terug met de vraag uw gegevens te verwijderen. U zal nadien geen communicatie van ons ontvangen.  U kan zich ook uitschrijven door onderaan deze nieuwsbrief te klikken op de uitschrijf/'unsubscribe from this list' knop
Marc Van de Vijver, onze burgemeester, nodigt u, samen met uw familie en vrienden uit op zijn jaarlijks
FEEST VAN DE BURGEMEESTER op zaterdag 11 augustus 2018
BBQ met buffet van 12.00u - 14.00u en van 18.00u - 20.00u (20 EUR/volwassene en 12 EUR/kind) - inschrijven kan door het juiste bedrag over te schrijven op rekeningnummer BE17 0635 6653 6821 met vermelding FVB + middag/avond + naam + aantal personen (volw/kind). U kan ook inschrijven door te mailen naar feestvdburgemeester@gmail.com .
Bellen kan op 0477/82 75 63.
's Avonds dansfeest !