Jo Van Duyse

Bestuurslid, Sectievoorzitter Beveren

• Geboortedatum:

19 mei 1984

Jo Van Duyse is geboren in 1984. Hij is de oudste zoon van Koen Van Duyse en Claudine Jacobs. Samen met zijn broer Filip is hij opgegroeid in Beveren. Tijdens zijn studies in Antwerpen en Leuven behaalde hij een licentiaat in de rechten en een master in de politieke wetenschappen. In 2017 stapte hij in het huwelijksbootje met Gawein Verlot, een Beverse inwijkeling die in het onderwijs staat.

Sinds 2013 is Jo actief bij CD&V, zowel bij de jongerenafdeling als bij de partij zelf. Begin 2016 werd hij verkozen tot sectievoorzitter van CD&V voor de deelgemeente Beveren. Jo is tevens lid van het regionaal en provinciaal bestuur van CD&V, en bestuurslid van JONGCD&V nationaal. Bovendien is hij ook actief in het Beverse Sint-Maartencomité.

Vóór het aangaan van zijn huidige engagementen, was Jo tot 2013 voorzitter van “Wel Jong Niet Hetero”, een Vlaamse jongerenorganisatie voor- en door jonge holebi’s en transgenders.

Jo werkt als afdelingshoofd bij het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) van de Vlaamse Overheid. Hier staat hij in voor de goedkeuring van de subsidiedossiers voor schoolgebouwen. Zijn derde passie, naast onderwijs en zijn echtgenoot, is de mobiliteit in en rond Beveren.

"Momenteel zijn er twee oversteekplaatsen op enkele tientallen meters van elkaar verwijderd, maar deze zijn gevaarlijk aangelegd…