Steun aan de horeca

02-07-2020

De Beverse feesten van 2020 kunnen niet doorgaan. Op deze manier heb ik als organisator van Beveren Festivalt de effecten van de coronamaatregelen aan de lijve ondervonden. We begrijpen de maatregelen natuurlijk en focussen ons op een supereditie in 2021!, zegt David Van de Vijver.

Vanuit CD&V zijn wij ook begaan met de mensen in de horeca en evenementensector.

Waar mogelijk ondersteunen we mensen in de evenementensector, cafés & restaurants. Zo kreeg Grancafé Gildenhuys de toelating om een pop-upterras aan te bouwen, mogen verschillende cafés en restaurants hun terras uitbreiden, worden gemeentelijke concessies voor enkele horecazaken tijdens de coronacrisis opgeschort, is er tijdelijk geen belasting op het nachtuur en nog vele andere hulpmaatregelen.

Wat ook opvalt is de enorme creativiteit van de mensen in deze coronatijden. In het nieuws hebben we zien passeren: de padel-terreinen aan café Kantien, het stellingterras aan frituur Patatje, de zomerbar aan Hotel Beveren zelf, het verkeerslicht aan café de Smoutpot, de zomerbar aan feestzaal Bebronna en nog ontelbare mooie initiatieven!